Communicative Method
metoda ta opiera się na interakcji, kooperacji i pozwala skupić na potrzebach uczniów. Na zajęciach nacisk kładziony jest na prace w parach i grupach czy też wykorzystanie doświadczeń życiowych uczniów. Ważne jest to aby potrafić się komunikować, przekazać informacje, osiągnąć swój cel a nie stresować tym czy wypowiedź jest perfekcyjnie skonstruowana. |
|
Natural method
metoda ta opiera sie na założeniu, iż nauka języka obcego odbywa się w ten sam sposób jak nauka języka ojczystego. Umysł dzieci do ok. 12 roku życia jest chłonny jak gąbka dzięki czemu łatwo przyswaja nowe umiejętności. Dlatego też nauka przez zabawę, zanurzenie w języku, wielokrotne powtarzanie i kojarzenie obrazu ze słowem to istotne techniki pracy w metodzie naturalnej.
|
|
Using Multimedia technique
wykorzystanie różnorodnych multimediów w trakcie kursu języka angielskiego sprawia, że uczniowie są bardziej zaangażowani w lekcje i chętniej biorą udział w zajęciach. A co za tym idzie jednoczesne wykorzystanie materiałów, które zawierają dźwięk, tekst, obraz i grafikę gwarantuje efektywną naukę. |
Using realia technique
realia to prawdziwe przedmioty wykorzystywane przez nauczyciela na zajeciach po to aby nauka była skuteczniejsza. Pomagają one w przyswajaniu słownictwa, oswajają sytuacje z życia wzięte i ułatwiają rozumienie innych kultur. |
|
Role Play technique
jest to technika polegająca na odgrywaniu scenek w klasie. Pozwala ona na przećwiczenie dialogów, np. u lekarza, na lotnisku czy w sklepie po to aby uczniowie lepiej potrafili sobie poradzić w takich prawdziwych sytuacjach w życiu. Role plays rozbudzająca zainteresowanie uczniów, zwiększająca przyswajanie języka angielskiego i rozluźniająca atmosferę w klasie. |
|
TPR method
metoda ta skierowana jest przede wszystkim dla dzieci i początkujących uczniów. Opiera się na kojarzeniu języka z wykonywanym ruchem. Lektor wydaje polecenie w języku angielskim a uczniowie je pokazują. Ćwiczenia te mają na celu szybkie rozpoznanie wyrażenia w języku obcym jak również pasywną naukę tego wyrażenia. |